Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

torsdag 5 februari 2009

Tillvägagångssätt

Hur ska jag nu göra för att minska mitt kroppsomfång?

Motion är ju a och o!

Men motion är inte lätt när man har drabbats av det som satte klorna i mig under hösten 2008.
Fibromyalgi!

Gå på gymmet och lyfta skrot. Det kan jag inte längre - vilket är synd - för det var kul!

Att gå på bodystep och köra skiten ur sig - ja det är ju inte heller något som jag klarar av längre.

Eller ta dom där promenaderna på 1-2 timmar varje dag. Dom där då jag gick över milen på en kväll.

Fibromyalgin har gjort att allt detta inte fungerar längre.

Promenader kan jag ta men att ta dom raska, långa, förbrännande promenaderna varje kväll. Det går ju inte längre om jag inte ska bli totalt kass dagen efter.

Jag har börjat på Yoga 1 gång i veckan.

Jag ska försöka få sjukgymnastik i form av vattengympa i varmbassäng.

Jobbar också på att skaffa kort till simhallen och få jobbet att betala.

Så det hänger ju på maten. Vad jag stoppar in i det där kakhålet som sitter i ansiktet. Fast nu är det ju inte kakor som är problemet.

Jag tycker om mat. Jag tycker om att äta mycket. Jag tycker om bröd.

Så nu ska jag testa att äta LCHF tänkte jag.

Jag har ju under mitt liv testat det mesta. Allt från 1 rostad macka och grape till frukost - total svältkur till alla andra konstiga dieter. T o m sk danmarkspiller testade jag en gång.

Viktväktat har jag också gjort.

Sista metoden var väl att jag använde logik. Inget onödigt ätande. Lite GI och tallriksmodell. Socker och fettsnålt.

Gick ju ner så mycket. Stod lite still, började gå upp, började om med hårdare vanor. Gick inte ner utan det var stopp!!!

Så vad ska jag nu satsa på.

Ta 5 kilo i taget!

Det låter väl bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar