Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

fredag 6 februari 2009

Fett

Det må hända att jag är lite konstig.

Jag tycker det är gott med en ostskiva som jag brer smör på. Jag gillar att äta det feta på en kotlett. Jag tycker det är jättegott med knaperstekt färskt sidfläsk med vitpeppar och salt. Och resterna som sedan är kylskåpskalla. Är ju hur gott som helst.

Skinnet på kycklingen har jag svårt att motstå. Jag tycker om vitlökssmör i mängder på en köttbit.

Kort sagt. Jag gillar fett!

Och det är ju så man baxnar nästan när man läser att detta ska man äta när det gäller LCHF kost.

Och för att inte prata om fläsksvålar. Dom där danska knapriga goa. Som sen luktar som gamla skosulor. Det är också jättegott.

Och det läser jag på ett forum är bra mellanmålsnacks. I'm in heaven!

Men sen är det ju det att det är ju också så gott med potatis, pasta och ris. För att inte prata om färskt bröd.

Majonäs, grädde och bearnaise är också något som ska ätas men jag äter sällan sås. Har inte dressing på salladen etc. Tycker det går bra och är gott utan.

Men i alla fall min hjärna är ju programmerad så att man ska äta så få kalorier som möjligt. Det ska vara fettsnålt och socker fritt. Därför känns det så konstigt att det här är tvärtom. Inga lightprodukter, ingen minimjölk, lättfil, minifraiche etc.

Så det gäller att programera om sig. Och läsa in sig också. Jag har reserverat böcker på biblioteket. Annika Dahlqvist böcker och några andra. Så om en vecka ska det bli intressant att se om det hänt något resultatmässigt med kroppen.

Än har jag bara vägt mig men ska leta fram måttbandet också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar