Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

torsdag 12 februari 2009

Motion

Från att ha varit en hyfsad duktig på att motionera mycket så gick nästan ner till pyttelite under hösten. Det fanns inte energi till nåt och så fick jag diagnosen Fibromyalgi.

Jag har nu yoga 1 gång i veckan och har gjort 5 gånger och det är 4 gånger kvar och kanske en omgång till på 8 tills det är slut på terminen.

Nu ska jag också börja på vattengymnastik 1 gång i veckan.

Idag blev det en längre promenad på lunchen. Det är sånt ljuvligt väder ute. Solen skiner och det känns så bra. Jycken blir ju också nöjd.

Och när det är goare väder så blir ju helgpromenaderna längre också.

Sen så straffar det sig till kvällen men det tar jag.

Tänk om det fungerar med en extra lång skogspromenad i helgen. Det skulle vara skönt för både kropp och själ.

Och det borde väl vara bra för viktminskningen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar