Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

måndag 16 februari 2009

Sugen

Ja gottesug är inte borta helt ännu.

Så jag vispade grädde, tog några hallon och bröt ner lite av min kokosmaräng.

Gott och mättande.

Det blev mellanmål idag.

Till middag så har det blivit köttbullar av samma modell jag gjorde häromdagen.

Barnen kom hem idag och dotterns favoriter är mina köttbullar.

Och även om dessa nu inte gjorts som de tidigare med ströbröd eller havregryn i smeten och istället för löksoppa som jag också brukar ha i så föll dessa barnen i smaken också. Det är gott med parmesan i smeten.

Till detta gjorde jag en gräddsås av skyn i pannan.

Stekte vitkål till mig och barnen åt kokt potatis.

Så vi är mätta och glada nu. Och en kopp kaffe efter maten har gjort susen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar