Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

söndag 8 februari 2009

Mer mat

Till middag idag har det blivit en sallad på tomater, gurka, paprika och grönsallad och lite vanlig dressing. Till detta åts kycklinggrytan som fanns kvar sen i fredags.

Det har också slunkit ner en bit brie och några salami som mellanmål.

Ska ställa mig och göra lunchen till imorgon.

Lövbiff med lök
Harricot verts
Vitlökssmör

Sonen åt också LCHF till middag men helt omedvetet då han ofta äter just kött och sallad och hoppar potatis eller ris. Eller så tar han väldigt lite.

Och dom skakar huvudet åt mig vilket jag helt förstår. Det är en konstig diet eller sätt att äta med våra vanliga ögon sett.

Och vad ska det bli till frukost??

Tror jag ska ta upp lite hallon och så har jag en burk med turkisk yougurt. Låter inte helt fel.

1 kommentar:

  1. Låter inte helt fel med denna kosten *ler*
    Jag höll på att skriva i din "nya" blogg om vikten då något hände och jag kunde inte skriva och lägga in mitt meddelande hos dig *grrrr*

    Jag är också av den arten "tungviktare" och min strävan är också att gå ner i vikt! Jag har PCO också, vilket heter egentligen PolyCystiskaOvarier, för många ägg i äggstocken, för mycket testosteron och för lite ötrogen, för låg ämneomsättning.

    Men just nu får livet börja ta en riktning över hur kroppen skall fungera vad gäller smärta, sedan hoppas jag innnerligt på att kunna ta herraväldet över vikten också *ler*
    Hit in kommer jag igen för att kanske bli peppad av dig och få lite tips och idéer *ler*

    Jag håller tummarna för dig!!

    Kram Tina

    SvaraRadera