Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

torsdag 12 februari 2009

Kolhydrater

Om man tittar in i mitt skafferi så är det väl till största del fyllt av kolhydrater.

Det är ris, pasta, bulgur, couscous i olika varianter, paltbröd, mjöl, ströbröd, havregryn, mannagryn. Sen finns det annat också som är kolhydrater!

Sen är det honung, sirap och strösocker.

Burkar med linser, böner och kikärtor står där också. Och det är ju inte heller något man ska äta. Jag som älskar tomat och linssoppa och hummous är ju gudomligt.

Potatis tillhör också - FY gruppen. Men inget av detta har åkt in i munnen på över en vecka.

Och jag har tittat på innehållsförteckningen när jag köpte salami. Ratade pulverbearnasen då den var hög på kolhydrater.

Köttfärslimpan - den var rest i frysen och jag hade ströbröd i den då den gjordes. Så det är väl fusk.

Men jag försöker göra medvetna val.

Och jag försöker ställa om mig

Och jag försöker fatta vad det går ut på med LCHF

Det är inte lätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar