Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

måndag 9 februari 2009

Grotesco

Sist jag gick ner så mycket hade jag inga före eller efterbilder men nu ska det bli såna. En gång i månaden är väl lagom intervall.

Och vad ska jag säga - när jag sitter här med blossande röda kinder - det är hemskt! Hemskt att se sig själv på kort tycker jag att det är i vanliga fall. Och detta är ju inget undantag. Sanningen blir helt klart uppenbar.

Dessa kort är tagna i slutet av vecka 6 2009.



Jag har ju sagt att jag vet att jag är överviktig men inte upplevt mig själv som så väldigt stor. Och tycker väl fortfarande att denna bilen ovan inte är så där fruktansvärd. Men den självbilden försvann snabbt då jag tog bilden nedan. I profil.

Det är som om jag skulle kunna gråta och ni kanske förstår ni nu inlägget om jungfrufödsel. Ett nytt mirakel. För det ser ju ut som om man vore i 14:e månaden - ja så känns det när jag ser detta.


Detta är nog bland det värsta jag har gjort - Jag blottar mig fullständigt - ja nästan i alla fall för ansiktet syns ju inte. Har aldrig förr publicerat en bild på mig själv så här även om den inte är fullständig. Och den är ju påklädd. Att visa sig i underkläder vore för mycket

Men bloggen är ju min anslagstavla, mitt komihåg, mitt bollplank, mitt stöd. Så för att komma ihåg detta hemska så gör jag detta.


2 kommentarer:

  1. Du kommer vara glad att du tog de här bilderna sen! Modigt att lägga upp dem :) /Krista

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja det var mycket vånda och ångest innan. Men om en månad - då ska det vara skillnad hoppas jag.
    /M

    SvaraRadera