Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

tisdag 10 februari 2009

Besvärligt


Det är besvärligt när man är ute och ska ta en lunchpromenad med jycken och strumpbyxorna man har på sig - som man kan dra upp till armhålan nästan - inte sitter still på kroppen utan man känner vid varje steg man tar hur dom glider enligt tyngdlagen neråt.

Och hur pinsamt är det inte då man måste stanna och lyfta upp klänningen, ta tag i strumpbyxorna och dra dom över jättemagen.

Och så kan man lugnt gå en bit till innan man upprepa samma procedur.

Detta är inget jag behöver göra när jag har tights på (som på hemska bilden). Jag har alltid klänning eller kjol på mig. och tights är ju toppen men imorse blev det strumbyxor då tightsen behöver lagas mellan låren - ytterligare ett gissel. Allt slits mellan låren.

Och jag har en hel hög med strumbyxor i min låda, i olika mönster och färger. Gillar det men i takt med att kilona smygts tillbaka så har jag fått lägga undan dom för dom är helt enkelt för små och jag har haft samma problem som idag men det är inte på att jag kunnat dra dom upp till armhålan - nej jag har knappt fått dom över rumpan.

Så när jag kan få på mig strumpbyxorna igen så vet jag att jag är på rätt väg. För det har inte funnits större storlek på dom heller på Lindex. Fräcka strumbyxor slutar man tillverka vid storlek 44/46 och just nu drar jag lite större och dom svarta som jag har idag är större men det är resåren också vilket gör att dom inte håller uppe som dom ska!

Känner mig på uruselt humör idag så det behövs inte mycket för att reta mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar