Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

måndag 23 februari 2009

För lite fett


Kan det vara så att jag får i mig för L I T E fett??

Kalorifördelning för en måltid (ungefärlig): 70% fett, 25% protein, 5% kolhydrater

När jag läser detta så blir jag fundersam. Jag reggar ju inget det är ju så jobbigt att mäta, väga och ha sig. Och det låter ju mycket. Kanske kommer jag upp i det eller så inte alls i närheten.

Men det är ju inte helt lätt att bara lägga om sina vanor och proppa i sig fett - det som tidigare var en dödssynd är nu fullt tillåtet. Hjärnan hänger inte med detta.

Men mackor etc har gått bra att skippa även om det ibland känns som man saknar enkelheten av att ta en macka då man är hungrig. Koka en tallrik pasta, röra i lite pesto och in i magen.

Speciellt när det ekar tomt i kylen nu innan lön.
Har börjat med en liten klick smör i kaffet få se om det gör någon nytta.
På torsdag är det vägdag igen. Och man kan alltid hoppas på att det blir ett resultat som ger mig glädjekänslor.
Om inte - så kämpar jag på. Som sagt det kanske tar ett tag innan kroppen fattar vad jag håller på med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar