Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

måndag 23 februari 2009

Inköpslista


Sitter och tittar på reklamen från ica-butikerna.


Vad finns det för bra för en LCHF:are?


Framsidan:


Kycklingfilé 1 kg - 59:90 - Nyckelhålsmärkt :O

Lantfalu 800 gr - 15:00 - Får kolla innehållsförteckningen

Fläskfile från Danmark 69:90 - vet inte varför men jag är osäker på danskt kött.


Slår upp första dubbelsidan


Det är massa glass, läsk, godis, desserter i portionsförpackning, lasagne, kaviar, fruktdrycker, flingor. Nada med andra ord.


Fast - Stora ägg 12 pack - 21:90. Bra!


Nästa uppslag.


Mer om korven och kan läsa lite att det står kolhydrater 9 g. Fett 19 g och så tror jag det står protein 6 g och jag har ingen susning om det är bra eller inte.


Räkor på extrapris, Brie och färskost - låter ju bra!


Sen står det om pasta igen och kyckling, lätta, risifrutti och wokgrönsaker.


Och så är det massa om fika, inte något för mig - jo kanske - kryddade korvar.


Dubbeluppslag om bröd som bakas i butiken - ser ju också gott ut men nope! Jo till ungarna då.


Sen nästa uppslag - YES!!


Grön sparris för 16:90 jag älskar sparris. Sen är det citrussäsong


Och så kommer det sidor om tvål, tvättmedel osv.


Och så ska vi baka 7 sorters kakor och där finns det mycket men inte är det något extrapris på smör. Bara på milda margarin.


Tar nästa blad. En annan ica.


Blandfärs storpack 39:90 kilot. Inte dåligt


Sen är det inte mycket förrän jag kommer in några sidor.


Sidfläsk 59:90/kg. Svenskt

Fläskkarré för 39:90 - Danskt, ska jag komma över fördommarna??


Sen så var det inte mycket mer i denna. Extgrapris på lätta!.


Men även här har man extrapris på Brie.


Jaha, inget extrapris på varken grädde eller smör.


Men något fanns det ju i alla fall. Ska sätta mig och skriva en riktig inköpslista.


Den ska innehålla kokos, majonäs också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar