Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

söndag 8 februari 2009

Lördagsmiddag och frukost

Fläskkarré i skivor, stekta i smör.
Vitlökssmör
Bearnaise
Tomat
Paprika
Vitkål

Det var min middag igår. Den gick inte av för hackor. Gott var det. Dottern ja hon åt stekt potatis till.

Sen blev det efterrätt.

Kokospannkakor
Hallon
Vispgrädde

Detta var inte heller fel. Dottern sockrade sitt.

Det var väl bara ett gott glas vin som fattades.

Och frukosten idag som blev en lunch.

Italiens salami
Ost med bregott
Hallon med vispgrädde
Kaffe med grädde

Det är ju så man nästan skäms att säga detta. Eftersom man - jag tjatar - är så inbankad med att man ska äta lightprodukter, inget fett och ingen ost mm. För då blir du tjock!

Jag kan ju inte säga något om resultatet men det har ju inte hamnat många kolhydrater i min kropp de sista dagarna.

Men inte kommer jag ta sån här mat med mig till jobbet. Det får bli lite mer anonymt. För kollegan som är fettskrämd. Äter magra proteiner, grönsaker, inte så mycket kolhydrater och mängder med lightprodukter och pulver och piller.

Nej, jag orkar inte ha en sån diskussion med henne om vad man ska äta eller inte. För där vet hon bäst eftersom hon har en personlig coach. Jo hon styrketränar men så blev hon långvarit sjuk och såg också bedrövlig ut. Långt ifrån välmående ut ett tag.

Då undviker jag detta.

Vad ska vi äta idag - har inte kommit så långt på planeringsstadiet än. Beror på om ungdommarna är hemma eller inte.

Men jag är mätt efter min frukost i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar