Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

torsdag 19 februari 2009

Frustration


Det är vägdag och jag kan ju inte på stå att det jublades då jag ställde mig på vågen nykissad i morse.

Den stod på 109.1 kg. Det är bara ynka 100 gram lägre än förra veckan 109.2.

Vad det beror på??

Inte en blekaste aning.

Teorierna är många. Äter jag helt fel?? Eller är det en vecka då jag ätit för lite pga att jag varit hemma och sjuk. Eller har jag ätit för mycket?? Eller har kroppen inte fattat än att det ska hända nåt??

Jag vet att man får i sig kolhydrater i mycket men jag har inte ätit socker, pasta, ris, bröd, potatis, flingor, bulgur och annat som man brukar ha tillsammans med kött, fisk eller pasta i alla fall.
Kan det vara för lite fett?? Jag testar nu genom att ha lite smör i kaffet och mitt te.

Men jag tänker inte ge upp detta än. Det får allt gå lite mer tid. Och det blev ju inte ett plus!

Idag har jag ätit

Turkisk yoghurt med kokos till frukost. Lite varm mjölk som fanns kvar från barnens oboy.
Sen åt jag 2 kokta ägg vid 10. Te med smör, en kycklingbit - liten.
Sen gick jag och la mig och sov bort hela dagen.

Till middag har jag ätit kycklingfilé som puttrat i grädde tillsammans med pesto och soltorkad tomat. Och vitkål.

Och nu tar jag en kopp kaffe - dagens första. Med en skvätt grädde, mellanmjölk och smör.

Jag brukar oftast dricka snabbkaffe. Det är så enkelt, koka upp vatten i vattenkokaren, några tsk kaffe och så är det klart. Men det tog slut så det blev att plocka fram bryggaren.

Motionerade i morse med vattengympa. Genom sjukgymnasten har jag fått plats i en grupp som har varmbassängsträning. Det var jag och 5 pensionärer. Men det var skönt så jag hoppas att jag genom jobbet kan få simkort.

Och yoga igår. Herrejösses - det kanske är muskler som väger :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar