Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

onsdag 11 februari 2009

Dagens mat

Så har jag då ätit eller druckit min första äggmjölksfrukost.

Jag tog och blandade det med kaffe.

Jag kommer nog att ta fler äggulor i min äggmjölk. Äggen igår var rätt små. För som det var nu tyckte jag att det smakade mest vatten.

Men det är ju lättsamt och om det är fungerande så är det ju bra för en sån som mig som inte äter frukost hemma. Fixa på kvällen, hälla i en termos och ta med mig på jobbet.

Men kanske behöver jag något mer också. Idag har jag en avocado med mig.

Lunchen består av broccoli och så har jag hällt riven ost över som ska smälta medans jag värmer lunchen i micron och så har jag köttfärslimpa till detta.

Och jag har inte riktigt koll på vad jag ska äta till middag. Det är Yoga ikväll så den blir sen så något måste jag få i mig innan. Något lätt.

Och det blev inga grönsaker igår kväll. Det blev lite ost senare med smör på och en kopp te precis innan läggdags.

Ska kolla in recept. nu för att se hur receptet på avocadosoppa ser ut. Såg ett program på tv där man bjöd på en sådan soppa. Det såg gott ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar