Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

fredag 13 februari 2009

Det är inte gott


Äggmjölk är inte gott. Mest för att det inte smakar så mycket. Kanske också för att det var kallt.


Så efter att jag tagit en stor klunk satte jag på vattenkokaren och blandade kaffe i det hela. Då gick det bättre.


Mätt känner jag mig i alla fall! Och kommer stå mig fram till lunchen.


Mitt försök till maräng blev någonstans mitt emellen succé och fiasko. Stod i ugnen på svag värme hela kvällen för att torka. Sen har plåten stått där under natten också.


Bröt mig en bit på morgonen. Det är inget fluffigt utan den har sjunkit ihop till en platt sak. Men helt ok att ta en liten bit.


Att göra vanliga maränger som man spritsat och försökt göra fina har inte heller varit min melodi. Har nog aldrig lyckats riktigt bra.


Men det blir nog något liknande av nästa gäng äggvitor också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar