Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

torsdag 12 februari 2009

Expriment


Jag gör äggmjölk och vad ska man göra med äggvitorna??

Jag har nu vispat dom till hårt skum

Blandade i Hermesetas
Kakao
Kokos

Och så brett ut detta i en långpanna. Och om det blir maränger av detta så blir jag glad. Så kan man bryta sig en bit, ta lite grädde och kanske något bär och göra en efterrätt.

Än så länge har jag ingen aning om hur det ska bli. Kanske blir det en succé eller så blir det fiasko.

Men då har jag ju testat i alla fall.

Middagen blev bra med stekt fläsk. Och så fräste jag på vitkålen i fettet efteråt lite hastigt.
Men även om det är gott så är man inte van att äta så fett helt plötsligt och man blir lite illamående nästan. Så en kopp kaffe för att neutralisera behövdes.

Och så har jag tjockvispat äggulor för äggmjölken. Sist körde jag det i en mixer men kanske tycker jag detta blir bättre. Det får bli min frukost. Lunchen blir det samma som dagens middag.
Och imorgon till middag - vet inte riktigt. Kyckling kanske.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar