Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

måndag 16 februari 2009

Jag tar gift

Just nu så är det inte någon fara. Om jag inte tycker att jag ska ta ca 10 msk per dag. Då ska jag vara orolig.

Jag pratar om linfrö. Som innhåller vätecyanidproducerande glykosider

Men håller man sig till en dos på 1-2 msk per dag så är det ingen fara.

Jag har de senaste kvällarna tagit 1-2 msk i ett glas vatten. Tror det kan vara bra för min mage som är lite trög.

Plus så har ett bit brie slunkit in i munnen och nu en kopp kvällsro - örtte med mjölk.

Tittade på en dokumentär om 2 tonårstjejer som ville göra skönhetsoperationer. Den ena ville förstora brösten och den andra göra en bukplastik.

Och så fick man se 2 andra göra samma typ av operationer och bukplastiken såg ju inte kul ut. Det var stora bitar av magen som togs bort. Sen blev det ju snyggt.

Undrar hur man själv skulle kunna se ut med en sån. Tjejen som gjorde den hade mycket överskottsskinn på magen. Inte pga att hon varit tjock utan för att hon varit gravid ung som hon var.

Och den magen har ju jag också. Men samtidigt är det ju ett tecken på att man fått möjligheten som är fantastisk att föda barn, inte bara ett utan två. Två mirakel. Och det är ju tecken som finns där på magen. Alla strimmor efter att magen blivit uttöjd till något man inte trodde var möjligt.

Jag är ju heller inte övertygad om att jag skulle trivas i en kropp som var så som den såg ut innan jag fick barn.

Eller också är det bara ett försvarstal av mig för att inte behöva gå ner till en vikt som ska ligga runt 70 kilo. Ett vikt som ska vara normal för en person med min längd.

Men jag vägde runt 76 tror jag när jag blev gravid. Så om jag hamnar på 80+ skulle jag vara nöjd.

Om jag genom LCHF går ner 1 kg i veckan med denna kost. Så har jag innan midsommar kommit att bli ganska nöjd!

Det ska jag jobba mot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar