Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

onsdag 30 mars 2011

I morgon är det dagen D

Är inte så nervös mer pirrig men jag har liksom inte fattat detta än att jag imorgon ska göra operationen och jag borde ligga på uppvaket den här tiden då.

Det har ju inte ens gått två veckor sen dom ringde och sa att nu har dom en tid till mig.

Det har inte ens gått en månad sen jag blev helt godkänd på läkarkonferensen.

Denna resa sen jag bestämde mig började så sent som i december.

106.9 vägde jag imorse så jag har förlorat 4 kilo.

Men jag måste ju berömma alla som står ut med att dricka pulver i veckor. Igår kväll låg jag och fantiserade om en rostad macka med ost och marmelad.

Fixade bara 4 påsar nutrilett igår och sista påsen på kvällen ger mig kväljningar.

En del av mig vill ta den där rostade mackan ikväll men mitt andra jag säger absolut nej - inte ha massa mat i tarmarna efter så många dagar med flyt. Aja baja.

Det gäller att sysselsätta sig så man slipper tänka så mycket.

Men ska plåga mig lite idag. Ska laga en favvogryta till dottern och hennes kompisar som ska vara hemma hos mig på fredag. Det är ju inte så ofta jag är hemifrån så det gäller att passa på.

Sen ska jag på stickcafé och dom brukar ha goa saker men jag nöjer mig med nutrilett och kanske ska jag slå till på en lightcola eller nåt.

På lördag ska jag vara hemma igen och väskan är i stort sett färdigpackad.

Jag har packat:

-morgonrock - nytvättad
-lösa kläder
-underkläder
-mjukisbyxor
-varm tröjja
-goa sockar
-bärbar cd och cd-bok
-tidning med korsord
-vanlig bok
-mobilladdare
-toalettsaker
-innetofflor

Må gott och när vi hörs igen är jag på nyttfödd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar