Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

fredag 18 mars 2011

Operationsdatum fastställt

Det är nästan ofattbart.

Jag ska om 2 veckor göra min Gastric Bypass operation.

När jag ringde till koordinatorn senast så ställde jag mig på väntelistan för återbud. På så sätt så fanns ju chansen att jag skulle kunna få en operation lite fortare än den ca halvåret långa väntetiden som annars skulle ligger till buds.

I onsdags fick jag också bekräftelse per brev och en hälsodeklaration att fylla i och på nytt berätta lite om varför jag vill göra denna operation. Den fyllde jag i och den lades på lådan igår.

Och idag ringer man från Östra sjukhuset och där hade man pratat med koordinatorn på Sahlgrenska och att jag fanns på väntelistan och nu blev jag erbjuden denna plats.

Kan man svara annat än ja?

Operationstiden är den 31 mars säger hon. Det hade jag aldrig kunnat tänka mig att jag skulle få göra operationen så fort.

Så nu har jag varit och handlat Nutrilett Shake med chokladsmak och naturdiet drinkmix i ananassmak för imorgon ska jag börja på flyt!

På måndag morgon ska jag befinna mig på sjukhuset för provtagning och den ska göras fastande så 07:30 har jag tid så det är ju bra för jag kommer nog vara bra hungrig vid den tiden eftersom jag inte får äta efter 22.

Sen ska jag få träffa kirurgen, dietist och sjukgymnast. Ett möte som skulle ta mellan 4-5 timmar enligt tjejen som ringde mig.

Torsdag ska jag träffa narkosläkaren.

Och sen är det knappt vecka kvar innan op.

Det känns lite overkligt och euforiskt nästan. Jag vet ju att många får vänta i många många månader och andra tom år.

Idag är ju också den sista dagen som jag kan äta på det sätt jag gör idag. Och kanske hade jag planerat en helt annan middag om jag vetat men nu finns det en färdiglagad köttfärslimpa som jag gjorde igår och tänkt ha imorgon. Så idag blir det denna med kokt potatis och brunsås. Gott det också.

Och jag måste ju ställa mig framför kameran också - så jag kan dokumentera min viktminskning.

Jag vägde mig igår på min våg hemma och den visade på 110,5 kg och det är vad vågen också på vårdcentralen har visat under flera månader.

Så nu är jag verkligen på väg.

1 kommentar:

  1. Hej jag är en tjej på 19 år och ja väger ca 117 kg och ja vill inte längre leva mitt liv såhär ! Jag har försökt med allt men inget hjälper hur och vem kontaktade du angående operationen? Skulle vara så lycklig om du ville hjälpa mig med detta! tack på förhand. Svara gärna i min mail. Flickan_cassandra@hotmail.com

    SvaraRadera