Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

fredag 25 mars 2011

Våffeldag utan våfflor

Och med fortsatt envetenhet dricker jag nutrilett. Men slog till på en flaska med funlight.

Sonen frågade vad jag skulle vilja tugga på om jag fick och jag kunde inte riktigt svara på det. Och jag har fått frågan av andra också om jag inte längtar efter att tugga.

Jo lite känner jag idag men inte så att jag måste tugga tuggummi.

Bara känslan sen att få dricka fil, youghurt, fruktsoppor eller tomatsoppa känns ju just nu som en lyx.

Sen när jag ska gå över på purékost så är en bakad potatis med vitlökssmör nästan högst på listan tror jag.

1 vecka, 7 dagar har jag gått på flyt och det är ju ingenting i jämförelse med hur många andra har det. Som kan gå på flyt i 6 veckor - då hade jag nog klättrat på väggarna.

I dag är det ju våffeldag och jag fyller år idag och vi brukar alltid äta våfflor just därför. Men idag har inga stekts även om det var tanken för barnens skull men sonen stack iväg och dottern jobbar och kommer hem sent så det blir i morgon istället.

Men inte för mig - jag kommer bara lukta och titta medans jag dricker en kopp te, kaffe eller en nutrilett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar