Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

söndag 27 mars 2011

Bara 18 påsar kvar

Nu är det lite jobbigt för påsarna med nutrilett blir allt äckligare och äckligare. Mycket beror ju på att jag har den där konstiga smaken i munnen som gör att allt smakar blä.

Men det är bara 18 "middagar" kvar med detta pulver! 3 kvar idag och sen 3 dagar a 5 påsar.

Är så glad att det sen är slut och att det inte är fler veckor kvar med sånt pulver.

Igår var det riktigt plågsamt när jag satt ute i solen och kände doften först av tändvätska och sen av grillat. Finns det något godare? Då blev det riktigt kännbart och jag kände mig som dom i reklamen för handburgare som dregglar.

Men jag har inte fuskat en endaste gång och det känns bra. Gör mig lite stolt faktiskt men det är ju för att det inte är så långt kvar. Hade jag haft 3-6 veckor kvar hade jag nog inte fixat det helt ut. Då hade jag nog tuggat på en grönsak eller nåt bara för att få känna fast föda.

Men jag kör på - lagar mat till övriga familjen och tittar på när dom äter. Men jag gillar ju att laga mat och en del av det roliga med att laga mat är ju när andra äter och tycker det är gott det som man lagar. Så idag ska jag laga kycklingfiléer med klyftpotatis i ugn åt mina ungdomar. Själv kommer jag titta på medans dom lassar in och dricka min nutrilett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar