Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

tisdag 8 mars 2011

8:e mars

Nu är det officiellt. Jag har fått ett godkännande för en GBP operation.

Den 4 mars klubbades detta igenom på läkarkonferensen man har varje vecka. Två veckor efter det första gruppmötet.

Har inte fått det skriftligt men jag har pratat med koordinatorn.

Nu är det väntan som gäller.

Först för att bli kallad till läkare och det skulle tydligen bli till det sjukhus som ska göra operationen.

Jag ställde också upp mig på en återbudslista. Och jag behöver bara veta det ca 48 timmar innan så jag kan sluta med metforminet.

Någon pulverdiet behövde jag inte gå på om jag ska på återbud för då hade jag ett tillräckligt lågt BMI.

Men annars så är det ca 3 veckor.

I morgon ska jag titta på Kalla Fakta och tyvärr tror jag det är vinklat och tyvärr så tror jag att många inte riktigt vet vad man ger sig in på.

Jag har läst, sökt, läst, kollat och lyssnat på massor av information. Och är medveten om att detta inte är en metod som ska göra mig lyckligare på något sätt men det är en metod som ska göra mig friskare.

Att tro att hela mitt liv kommer bli förändrat och jag kommer aldrig bli lyckligare bara jag går ner i vikt. Det är att dölja något för sig själv. Och man behöver jobba med helt andra sidor istället.

Jag pratar mycket om detta, jag har min läkare och jag har min kurator.

Så jag kan inte se att Kalla Fakta ska få mig att ändra mig och inte välja en operation.

Det finns en risk absolut men det finns också risker om jag inte gör operationen.

Jag har blivit sövd 2 gånger tidigare i mitt liv. Det hade kunnat hända något då också. Det kan man inte veta och man kan aldrig garantera något.

Sen vill jag ju givetvis att jag får bästa möjliga läkare och vård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar