Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

tisdag 22 mars 2011

4 dagen med flyt

Och nu är jag på väg in i sk ketos.

När jag drack min naturdiet shake i eftermiddag med ananassmak så var den inte lika "god" som igår. En konstig bismak. Likadant har det sen varit med nästa chokladshake och jag känner en konstig smak i munnen.

Har läst mig till att detta händer när man äter eller dricker som jag gör och får i mig så få kalorier per dygn. Kroppen försätts då i sk ketos eftersom energin nu tas från mina fettdepåer och det är jättebra för min lever eftersom det brukar vara den som det tas från först enligt uppgifter om det stämmer är det ju jättebra. Och detta energiunderskott göra att jag kan känna mig frusen, trött, ha huvudvärk, trög i magen och få en annorlunda smak i munnen - ja det har jag ju - det andra har jag inte nått ännu - tack och lov.

Det är helt normalt att hamna i Ketos men jag vet inte hur länge man ska stanna i den - hoppas det går över snart.

Imorse kunde jag inte låta bli att ställa mig på vågen. Har funderat mycket på om jag ska hålla på och väga mig eller inte. Och om jag ska mäta mig eller inte.

Det sista hoppar jag över men jag kommer väga mig - hur ofta - ja det får vi se.

I alla fall har jag gått ner 2 kilo sen jag vägde mig senast - Jippi! Nu är det "bara" typ 35 kvar :)

Jag har ju varit väldigt seg i huvudet sista veckorna och det är ju min fibro som ställer till det. Och jag har varit hemma från jobbet en vecka pga detta. Idag var jag där och huvudet fungerade bra.

Kände mig pigg och fylld med arbetslust.

Hoppas jag får behålla den känslan imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar