Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

torsdag 19 mars 2009

Vägdagen försvann


Idag skulle jag ha ställt mig på vågen men det glömdes bort i morse. Det var så mycket annat som att packa väskan till vattengympan. Se till att ungarna kom upp så det försvann helt ur minnet.


Och middagen igår blev ingen korv. Orkade inte det. Jag gjorde en äggröra på 2 vitor och 3 ägg istället med ost i. Tog några tuggor men orkade inte så mycket. Hade ingen hunger riktigt.


Jag tog också en kall falukorvskiva innan yogan medans jag förberedde maten till ungarna.


Min yoga börjar 6 så jag äter inte innan.


Och min frukost idag efter vattengympan är väl inte mycket att hurra för kanske.


Kaffe med grädde och kall korvskiva.


Lunch: Det som blev över av gårdagens middag och falukorv. Men jag orkade inte äta så mycket så jycken blev glad.


Till middag ska jag göra köttfärssås idag. Och det blir väl kanske sallad eller några andra grönsaker till detta.


Och jag funderar fortfarande mycket över hur jag ska fortsätta mitt ätande. Om jag ska gå över till lite mer GI baserat.


Jag saknar ju vissa saker som jag nu inte äter. Och jag tror inte att jag får i mig så mycket fett som man ska enligt LCHF och ändå tycker jag att jag äter massor av fett.


Tänkte att jag skulle väga mig imorgon. Och se om något har hänt på vågen.


Ska också hämta böcker på biblioteket i ämnet. Och sen får vi se hur jag fortsätter.



1 kommentar:

  1. Hej.
    Kin@ här igen:O)

    jag har också mina funderingar kring kost och funderar på LCHF, men har också sneglat på Isodieten...
    Har du kikat på den?
    Mvh Kin@

    SvaraRadera