Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

torsdag 5 mars 2009

Status

Idag var det torsdag.

Torsdag lika med vägdag!

Vågen stod på samma som förra veckan.

Glad att jag inte gått upp, besviken att jag inte gått ner.

Läser fortfarande om att det kan ta sin tid osv.

Håller mig till att inte äta kolhydrater som kommer från socker, pasta, ris, potatis etc.

Mina kolhydrater kommer från grönsaker, mjölk, grädde mm.

Igår bestod min mat av

Frukost: Yoghurt med kanel och paranötter

Lunch: Biffar med ädelost. (ägg i smeten) och grönsaker

Middag: Det blev avocado, ägg och salami.

Smör i kaffet och teet.

Idag

Frukost: Ägg och kaffe med smör

Lunch: Biffar med ädelost, vitkål och café de Paris sås

Middag: Lövbiff, bacon, ädelostsås på grädde och harricot verts.

Sen gjorde jag smörbullar och det blev någon sked ätit innan jag stoppade resten i kylen för att skiva upp istället för att rulla dom.

Hade 250 gr smör
ca 100 gr kokos
100 gram mörk choklad
en liten uns av vaniljsocker
Kaffe.

Och jag mår illa. Och jag känner min inte alls bra. Och mina toabesök efter att ha ätit middag är - håll för ögonen - som om jag gjorde nummer 1 istället för 2.

Känns inte bra!

Middag i förrgår blev biffarna med ädelsost (jag gör stor sats -så räcker det i flera dagar) och till detta åt jag sallad.

Vattengympa idag som motion och nu är det läggdags.

Och det blir ett glas linfrö för magen som bråkar. Ena stunden funkar den inte alls och så blir det tvärt om efter att jag ätit middag.

Och jag kommer också ta en klunk gaviscos (heter det så).

Tittat på big medicin också. Hemskt att det kan bli så som för dessa människor att man får ha lyftkran för att få dom ut ur huset i stort sett. Och hemskt att se skinnöverskott på en tjej som gått ner närmare 100 kilo. Och det blev ingen operation för att ta bort detta då det enligt försäkringsbolaget då räknades som skönhetsoperation. Visst hon skulle bli snyggare men det hon nu fick lida då det är fortfarande tung att bära på, infektioner där huden ligger mot varandra, bysten som hänger ner till magen som hänger ner till knäna. Den där viktminskningen gjorde ju inte att hon kunde känna sig smal och snygg men hon mådde ändå bättre.

Jag vill också bli smal och snygg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar