Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

lördag 14 mars 2009

Bättre idag

Och igår också.

Efter att ha en mage som slog fullkomligt bakut så blev gårdagens ätande försiktigt.

Det blev äggmjölk och lite te till frukost.

Lunchen blev yoghurt, grädde och blåbär.

Till middag vågade jag mig på att äta köttfärslimpa, paprika och vitlöksmör.

Sen gjorde jag några mandelpannkakor som jag smakade på.

Te och inget kaffe på hela dagen. Och magen höll sig lung.

Det är nog kaffet som är boven.

Till frukost idag blev det mandelpannkakor (mandelmjöl, vispgrädde och ägg) och 1 kopp te.

Lunch: Äggröra på 1 ägg, 2 vitor, mjölk, smör och ost.

Och så här långt och även efter 1 timmes promenad så är magen bra. Det finns ju alltid en risk för en IBS mage att komma på att efter att man gått halva sträckan börja bråka och man har lika långt hem till toan. Men det gick bra och det är ju skönt.

Men jag har ett sånt sug! Sug på att äta något som är gott, kan vara vad som helst. Kakor, popcorn, vet inte vad.

Känns inte kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar