Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

tisdag 3 mars 2009

Tänkte på att jag nog äter mindre numera än vad jag gjorde tidigare. Det är väl så som man säger fett mättar bättre.

Så min frukost är några skedar turkisk yoghurt med lite grädde, kanel och idag några paranötter.

Igår blev det kyckling till middag och så hade jag currysmör, vitlökssås (yoghurt, majonäs och vitlök) och så åt jag lite sallad til detta. Och jag håller mig bra hela kvällen. Känner inget överdrivet sug eller hunger senare.

Min lunch blir samma som gårdagens middag men med vitkål till istället för salladen.

Och till middag ska vi laga något med blandfärs. Har inte riktigt bestämt mig vad än. Kanske pannbiffar.

Men visst ska det erkännas att klyftpotatisen som barnen åt igår såg väldigt goda ut.

Men jag avstod från minsta smula!

På veckodagarna då det är mer rutin på ätandet. En frukost, en lunch och en middag så är det vad jag håller mig till. Kan ta någon ostskiva med smör, lite salami som mellis och så blir det någon kopp med kaffe och mjölk/grädde alt smörklick i per dag.

Måste sluta med kaffe på kvällarna. Inte för sömnens skull utan mer för magen.

Tycker att jag har sjunkit ihop i magen men har inte mätt mig eller provat något klädplagg eftersom vågen inte visar på några större minus. Men man ska ju inte titta sig blind på vågen sägs det ju utan förlita sig på måttband.

Ska väl ta kort snart igen också - kanske. Har inte bestämt om det ska göras varje månad eller om jag ska göra det mer sällan. Måttbandet tänkte jag använda varje månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar