Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

söndag 15 mars 2009

Fräsch och krispigt

Jag gillar att äta fräscha grönsaker och igår kände jag inte alls för något köttigt med smör eller sås.

Nej en fräsch sallad blev det med lite vitlökssallad.

Och sommaren är ju för mig en salladssäsong. Då kan man ju äta sallad varje dag. Pastasallad är ju hur gott som helst.

Sen åt jag glass! Gräddglass med choklad. Det var jag sugen på!

Men frukosten idag gick i rent LCHF tecken. Jag åt bacon.

En kopp te och så har jag bakat jag gjorde någon variant på scones som inte alls blev som det.

Tog mandelmjöl, yoghurt som fanns kvar och kokosfett. Bakpulver och salt och gjorde en smet.

Klickade ut detta på bakplåtspapper och in i ugnen. Vet inte riktigt vad det blev men jag tog en bit med riven ost på och det blev inte helt äckligt. Men någon brödkonsistens var det inte. Utan något platt och mjukt.

Och syrligt av yoghurten.

Efter dessa veckor nu med lchf så börjar jag sakna bröd. Inte en brödsmula har ju åkt in i munnen. Jag saknar även lite ris, pasta, potatis, bulgur, couscous etc.

Usch - det är inte lätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar