Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

tisdag 17 mars 2009

Grönsaker

Jag har ju mina funderingar när det gäller mitt ätande enligt LCHF. Funkar det över huvud taget på mig.

Jag hoppas på att det på torsdag ska ha gett något resultet.

Om inte så vet jag faktiskt inte vad jag ska göra.

Jag läser en blogg där tjejen äter enligt sitt egna lilla sätt en blandning av LCHF och GI. Kanske ska jag göra så.

Jag saknar ju faktiskt en hel del som inte har med onyttigheter att göra. Jag saknar grönsakerna. Jag saknar tex att äta en lins och tomatsoppa. Både linser och Tomater är höga på kolhydrater.

Saknar tex houmus som är gjort på kikärter.

Fick i veckan Buffé från Ica och denna vecka var temat vegitariskt och det fanns ju massa recept som verkade hur goda som helst.

Jag tycker ju att sån mat måste ju bara vara nyttig så tycker inte LCHF det. För mycket kolhydrater!

OK att jag inte ska äta bröd, pasta, ris, potatis och socker. Jag har ändå så svårt att förstå detta med att grönsaker ska minimeras då de också innehåller kolhydrater. Dessa borde väl vara goda kolhydrater.

Men så enkelt är det ju inte.

Så less jag blir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar