Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

fredag 13 mars 2009

Magproblem

Har inte haft någon större aha upplevelse med att äta LCHF när det gäller min IBS mage. Den har varit som förr ungefär.

Fast igår var det nästan övermäktigt va dålig jag blev. Sprang hela kvällen på toa och man hade kunnat tro att jag hade en vattenslang därbak.

Funderar ju givetvis på varför och läser bland inläggen på ifokus - kolhydrater. Och hittar att många kan få problemen av kaffet.

Och när jag funderar så har det kanske ett samband. Har blivit lite kass på kvällen och ofta har jag druckit en kopp på kvällen efter maten. Och även om magen inte varit så kass som igår så kan det ha varit sura uppstötningar och en sån där äckelkänsla av att vara övermätt.

Kan det också vara så att kombinationen av kaffe med smör i och grädde gör att magen slår bakut.

Nu ska jag avstå från kaffet ett tag tänkte jag.

Idag har jag inte varit på toan men jag har knip i magen. Jag har bara druckit än så länge. Det blev en äggmjölk med kanel och te idag. Lunchen blir också en mild variant. Det blir blåbär med turkisk yoghurt och grädde. Om det sen blir fel i kolhydrater så får det vara så idag.

Kände inte alls för att göra ordning en matlåda med köttfärslimpa, vitlökssmör och vitkål idag.

Detta åt jag igår till middag men inte vitkålen. Det blev gurka istället. Fast till lunch åt jag köttfärslimpa och vitkål men utan smör.

Ställde mig på vågen också i morse och då stod den på samma vikt som förra veckan. Så det försvann saker ur kroppen.

Måste också ta mig en allvarlig funderar på om detta verkligen är min metod för viktminskning. Min kropp kanske inte alls kan ta detta feta i dessa mängder.

Hittar också på ifokus sidan person liksom jag inte har märkt någon skillnad och en del har ju också gått upp fast tanken var att det skulle vara tvärtom.

Och jag har ett jättesug! På popcorn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar