Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

måndag 23 mars 2009

Lördag/Söndag

En frukost bestående av ägg och bacon.

Middagen blev köttfärsgratäng med blomkål.

Sen gjorde jag maränger till ungarna av en massa äggvita jag hade stående.

Och till mig själv gjorde jag någon form av mandelkaka.

Tog en del av äggvitan som jag vispat hårt innan jag gjorde maränger. Och jag tog sötningsmedel i för sötmans skulle. Tog mandelmjöl och lite kokos i. Och så skedade jag upp små bollar på en plåt och in i ugnen.

Dom blev riktigt bra.

Söndagens mat blev stekta ägg och bacon till frukost.

Sen åt vi stekt fläskkotlett - benfri till middag. Med bearnaise, vitlökssmör och sallad.

Sen så blev det efterrätt. Grädde, hallon och smält blockchoklad med hallonsmak. Och jag måste påpeka - inga stora mängder!

Ungarna gillade det men dom tog ju maränger i sitt också.

Mina små kakor var goda till kaffet.

Helgerna blir inte lika strukturerade i ätande. Det blir liksom bara frukost och middag. Sover ju längre och har inte haft utrymme för mer mat.

Och ett plus är ju att jag inte har kännt mig hungrig trots att gårdagen hade stort glapp mellan frukost och middag.

Man står sig alltså länge.

Nu är det ny vecka. Mat 3 gånger om dagen.

Och min frukost idag blev lite fil som jag hade vispgrädden och hallon i. Ca 3 dl totalt. Mätt är jag och gott var det. Det är min typ av frukost. Lätt att göra, inget värmande eller kokande utan bara ner i en mattermos och ta med.

Lunchen blir densamma som gårdagens middag men med harricot verts.

Och middag. Troligtvis bacon och harricots.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar