Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

tisdag 26 april 2011

Mat

Påsk är ju förknippat med mat och godis.

Jag har ätit gott och det har även blivit lite godis och lite glass.

Lammytterfilé grillades på skärtorsdagen och åts ihop med potatisgratäng - sån man köper färdig. Och tomat och hur gott var inte det att äta något saftigt. Jag skalade den innan.

Dagen efter blev det också grillat och kroketter. Tomat och gurka som jag skalade.

När man inte får dricka till maten så är det gott med detta.

Sen har jag ätit påskskinka på knäcke.

Pastasallad med kyckling och nu skalade jag inte grönsakerna och det blev också paprika och sallad och detta hade jag längtat till. Åt inte så många pastabitar.

Och magen har inte klagat!

Tog lite glass och det var inte alls mycket men jag fick springa på dass rätt snart efteråt. Om det är någon form av dumping eller min annars kassa mage vet jag inte.

Godis har också gått bra men man är ju inte som förr då man kunde stoppa munnen full, nu blev det enstaka bitar och inte så många. Men gott var det.

Och jag har hittat min nya dryck som funkat jättebra och svalkat nu när vi haft så otroligt varmt. Jag har legat och solat hela påsken men inte magen!

Iste! Gott och ska försöka göra egen sån och inte på sån påse man kan köpa. Men med mycket is och citronsmak så var det hur gott som helst och svalkande.

Vatten har en förmåga att kännas tungt i magen efter några klunkar. Köpte av misstag vatten med kolsyra på affären - en liten flaska och det blev bara en klunk.

Så påsken har varit härlig ur matsynpunkt också för mig. Inte saknat något och vi har inte för vana att äta massa sk påskmat.

Idag har jag ätit lax och potatisgratäng och sallad. Snabbmat. Hade först tänkt göra kokt potatis men jag och sonen var i stora staden och letade och köpte studentkostym så vi behövde något som går snabbt så det blev sån färdig potatisgratäng och den är nästan godare än den man gör själv med grädde. Är nog inte så fet som den man gör själv heller och det tar ju ingen tid. Den ska bara bli varm och få lite färg. I med lite extra vitlök bara.

Och banan har jag ätit som mellis på jobbet. Letade fram den minsta och det gick också jättebra att äta.

Känns så skönt att jag inte stött på några större besvär när det gäller ätandet. Det är kaffet som jag inte druckit på en vecka. Saknar det inte och saknar det lite. Båda på samma gång.

Mat är gott! Och jag hoppas det kommer bli som jag tänkt mig. Att kunna äta allt men inte så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar