Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

fredag 8 april 2011

Tuggat

Tänk vilken känsla det är att få tugga!

Jag har ju inte ens tuggat tuggummi sen den 19 mars - inte så lång tid kanske om man jämför med de allra flesta som gör op.

Knäckebröd 1 med messmör och 1 med ost men inte direkt efter varandra utan med några timmars mellanrum och det var ju otroligt gott och jag kände inte av det i magen heller.

Säger som jag läste på vikt op en annan säga - är man verkligen opererad?

Eller har man bara en himla tur och mår så bra som man gör.

Och jag har också ätit gourmet middag.

Potatismos som jag kokade ihop med en vitlök

Köttbullar som jag gjort själv

Broccoli.

Så himla gott det var och jag hade nog kanske kunnat få i mig lite till men jag tog bara 0,5 dl av varje. Varje måltid ska enligt dietisten och pappren jag har fått innehålla 1,5-3 dl. Men jag vill inte gå ut för hårt så här första dagen efter flyt och nu i puréstadiet.

Men gott det var det. Saknar dock att dricka till maten men ska väl lära mig att vänja mig med detta också.

Vågen har jag inte tittat på men jag känner på stövlarna och i midjan att jag har minskat.

Och jag tyckte inte det var lätt att dra ut på måltiden. Jag tuggade det som skulle tuggas tills det inte fanns något att tugga mer och potatismoset går ju inte att tugga - för jag mosade inte ihop allt till en gegga - det är ju  så där mysigt - men det verkar som det funkat bra för jag känner inget obehag av magen.

Nu längtar jag till en kopp kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar