Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

fredag 15 april 2011

Kaffe

Det har ju gått två veckor sen min operation nu och jag har druckit kaffe lika länge men i kväll så mådde jag illa av någon anledning.

Kan det vara så att kroppen behöver lite tid på sig att ställa in vad den nu accepterar och inte.

Kommer att testa kaffe i morgon helt säkert. Blir resultatet detsamma så får jag vänja mig av med denna ädla dryck.

Men vilken middag jag åt idag. En sak minus - inga grönsaker. Jag glömde helt bort det men det var gott ändå. Lax och potatisgratäng.

Färdigköpt gratäng på påse men hur god som helst med lite extra vitlök i. Det är väl förmodligen inte lika mycket grädde i en sådan mot den man gör själv för jag fick inga konstiga känslor efteråt.

Diegestive med keso är också gott och jag har ätit det som mellanmål. På kvällen har det blivit kesella med jordgubbar och smulat diegestive.

Wienerkorv med potatismos har jag ätit i flera dagar. Lätt och gott och enkelt. In i mikron och värma bara. Äggröra kryddat med curry och parmesan med broccoli har jag också ätit.

Egentligen inget som jag inte lagat och ätit förr.

Inga större problem alltså med ätandet men jag har varit lite sur i magen. Har ju liksom ett sug hela tiden trots att jag äter så omeprazolen kommer väl till pass.

Jag vägde mig på sjukhuset senast och med flytet innan och operationen så hade jag gått ner 5 kilo innan jag åkte hem och då hade jag också gått upp 2 när jag opades - kanske beroende på att jag hade mycket vätska i kroppen. Men dom gick jag ner över natten.

Har inte heller tänkt väga mig förrän tidigast på återbesöket. Vet inte riktigt varför men lite för att jag inte har gjort operationen i viktminskningssyfte utan i första hand så var syftet att få sluta med en massa mediciner och det målet är nu uppnått - allra redan!

Sen som min kurator sa - jag kommer ju leva med vetskapen att jag blir tjockare. Och det är ju en bonus det också som heter duga.

Sen är jag ju absolut lite fåfäng och det är jätteroligt när jag får kommentarer att jag ser pigg och fräsch ut och att det redan syns att jag minskar i vikt.

Och jag känner det själv också - på byxorna - eller tightsen som jag har. Det sitter lösare och har en känsla av att vilja åka av mig. På trosorna känner jag det också. Fick använda ett hack längre in på bh idag så nog händer det saker och det är jättekul och trevligt.

Men jag vill inte känna kilostressen. När jag väl väger mig kommer det bli en trevlig överraskning men det får bli den dagen det.

Idag är det fredag och jag ska börja arbetsträna på måndag igen. 3 dagar och sen är det ju påskledigt. Så det blir ju mjukstart. Har meddelat att jag dyker upp och jag är varmt välkommen.

Nu ska jag ta mitt kvällsmål. Kesella m jordgubbar och ett diegestivekex i smulor. Och sen kommer jag somna gott. Jag känner av tabletterna snabbare nu efter op än förr så insomningstabletterna verkar på snabbare tid. Och det är bara skräp på tvn så jag längtar efter sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar