Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

onsdag 6 april 2011

Onsdag

Tänk va tiden går fort - för en vecka sedan hade jag fullt upp med att kolla att jag hade packat allt och bäddat rent i sängen och duschade 2 gånger med sånt där äckligt medel.

Känner mig väldigt bra och har inte ont alls från såren men känner ju att jag lätt blir trött och lite energilös. Så idag har jag gjort lite ärenden och det blev både varmt och skakigt men det kan bero lika mycket på fibron.

Men när jag kom hem så åt jag fil med kanel och så la jag mig och vilade ett par timmar och det känns bättre.

Och vilken middag jag har ätit! Hittade köttfärssoppa med potatis i frysen som jag efter att jag värmt mixade med mixerstav så det blev slät men den är ju ändå tjockare än Kelda och mycket godare. Jag toppade med lite turkisk youghurt och riven parmesan som fick smälta.

Men det är ju väldigt ovant att inte fylla upp skålen till bredden eller ta om för den delen också. Och att inte dricka till maten då den är lite kryddig som man är van att göra.

Har också köpt på mig bananer, kesella, vaniljyoughurt och tänkte göra smoothie imorgon. Tror jag behöver få i mig mer protein än vad jag har fått hittills.

Det klias lite under plåstren på magen och det är väl ett täcken på att det läker. Är lite nervös för att det ska göra mer ont att ta bort dom.

Är ju i alla fall lite stolt över att jag tog sprutor på mig själv. Dom för att inte få blodpropp. Jag tog en på sjukhuset med överseende och en igår. De övriga två fick min dotter ta - hon ska ju lära sig sånt.

Jag som nästan svimmande förr när jag såg en nål - vilka framsteg man gör.

Nu ska jag nog ta och koka mig en kopp kaffe och bara vara för resten av den här kvällen och läsa lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar