Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

tisdag 19 april 2011

Äter

Jag tycker jag äter det mesta utan att känna mig konstig eller få dumping. Lite mätt kan jag känna mig eller så har jag sug och har nog inte ätit tillräckligt kanske.

Jag skriver inga listor eller så på vad jag äter och använder heller inte någon mixerstav och kör allt till puré. Tuggar noga men äter kanske för fort många gånger. Speciellt när man äter en knäckemacka som jag åt idag med avocado. Äter den nog i ungefär samma takt som förr men har inte känt något obehag av det som gör att jag borde tänka till lite extra.

Försöker ju tänka på tuggandet men det finns ju en gräns hur mycket man kan tugga och tugga också.

Idag blev det havregrynsgröt med äppelmos och mjölk. Gott!

Igår kände jag mig lite övermätt en stund efter att ha ätit youghurt innan jag skulle göra mig ordning för natten.

Idag har jag ätit fläskytterfile som jag stekt i ugnen med bakade potatishalvor och blomkål. Dottern åt samma och jag fick fråga om hon tyckte att det var för salt. Men det tyckte hon inte så jag kanske reagerar mot salt numera eller så fick jag en bit som det mesta saltet hamnat på. Och va jobbigt att då inte dricka direkt. Men jag tog en liten klunk som fick snurra runt i munnen en stund.

Och hur härlig är inte känslan när man kan få hyska bh'n längst in!

Nu väntar ett nytt kvällsmål. Blir nog lite youghurt i dag också. Vanilj/Björnbär.

Och nog lockar en glass så här i vårvärmen. Men det kan man ju lätt dumpa på sägs det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar