Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

söndag 17 april 2011

Kaffepaus

Kaffe får mig att må illa. Tog en kopp förut idag och så kom illamåendet. Precis som det gjorde häromkvällen.

Vilken tur att jag inte kräver en kopp kaffe för att kunna börja dagen men jag tycker om att ta i alla fall 1 kopp per dag ungefär. Vissa dagar dricker jag det inte medans andra kan jag ta flera koppar.

Men nu ska jag inte dricka det på ett tag och var iväg och köpte lite olika sorters te för jag började bli trött på det lösviktsmixen jag hade hemma.

Läste på viktop att flera dumpar av avocado. Jag gör det inte. Både igår och idag har jag ätit macka med avocado, mosade den väl, kryddade och blandade i lite youghurt för en krämigare konsistens och på mackan. Mums.

Och i dagens härligt soliga väder så spred sig grilloset över trädgården. Så det kommer bli grillat nästa vecka. Har kycklingfärs i frysen som jag funderade på att göra biffar av och lägga på grillen. Och kanske ska jag ta och kolla om det finns lammfärsbiffar hos charkboden vi har. Dom är jättesmaskiga. Och göra foliepaket med grönsaker och fira påsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar