Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

söndag 1 maj 2011

Fyra veckor

Det har gått 4 veckor sen operationen. Och dom har gått jättefort. Och viktminskning har pågått i 6 om man räknar med flytet innan.

Har fortfarande inte ställt mig på vågen trots att jag höll den i min hand när jag städade badrummet häromdagen.

Men jag märker det på kläderna. En kjol som jag inte kunde ha när jag provade den förra veckan kunde jag knäppa när jag provade den nästa gång.

Genast är det mycket roligare att öppna garderoben och känna att man har ett större urval att ta ifrån än vad jag haft tidigare. Det är ju inte så kul att köpa kläder när man är stor.

Fick köpt ett skärp på Lindex för 30 kronor som är ett sånt man sätter i midjan - lite brett - mått 85 cm.

Känns ju lite kul faktiskt. Men annars var det inget jag fastnade för i klädväg för i år är det mycket romantik, blommor, volanger och rysch och pysch och det är inte min stil. Så det är tur att jag inte har behov att köpa mass nytt - ännu!

Och nu när 4 veckor har gått så äter jag mer och mer normalt! Så Lasagne gick ner och var gott.

Och jag har inte reagerat med någon dumping.

Visst finns det fortfarande saker jag ska undvika och som jag också undviker men det är ju skönt att nu återgå till mer och mer vanlig mat.

Är så nöjd att allt gått så bra och att jag mår så bra. ( i alla fall av operationen) Fibromässigt är det sämre men min läkare trodde att det kunde bero på att jag minskar i vikt nu och kroppen tar mycket av den energin och det stör fibron också men det ska nog stabilisera sig - hoppas hon har rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar