Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

torsdag 5 maj 2011

Ikväll tittar jag på "Du är vad du äter". Huvudpersonen känner jag igen från ett tidigare program där man fick lära sig att motionera och äta rätt som gick för flera år sen - kommer inte ihåg vad programmet heter.

Hon gjorde en GBP för några år sen och har genom livet varit en ständig bantare.

Ett exempel på hur fel det blir trots operationen då hon äter fel och mycket. Jag är nyfiken på - Dumping! Det är väl en sak som borde göra att man undviker vissa saker som fett och socker i för stor mängd.

Jag har själv ätit både godis, glass och kaffebröd. Dock i små mängder och glassen var nog inte min melodi för jag fick rusa på dass direkt efter. Om det är en dumping eller bara min kassa IBS mage - det vet jag inte.

Och vissa dagar är jag dålig på att dricka vatten - speciellt nu när det varit så kallt. Druckit te på jobbet men det är ju inte så mycket.

Vet också att jag inte äter alla måltider som man bör och ska men det beror på min fibro och extrema trötthet. Eftersom jag sover 10-12 timmar per natt så försvinner ett mål. Allt blir förskjutet. Jag äter en frukost någonstans vid 11 ungefär. Sen blir det mellis vid 2-3. På jobbet är det frukt som gäller förutom idag då jag tog en liten bit av en kaka. Middag sen vid 5-6 och idag blev det wokade grönsaker och kyckling.

Och till sist nu ett mellis till med 2 diegstive med keso och juice.

Så dietisten kommer väl knorra lite. Kanske.

Jag har inte heller varit ute på några längre promenader med jycken. Jag har lyckats deligera bort det till ungarna som betalning för vissa körningar jag har gjort för dom. Har inte haft ork, lust eller vilja att gå ut på en promenad nu när kylan är tillbaka.

Men jag är väldigt lycklig över att jag får på mig mina strumpbyxor som jag haft länge nu i garderoben. Gillar när det är lite rutigt, randigt, blommig eller vad som helst men inte helt svarta och hudfärgade även om de går vissa gånger när humöret är sånt men mest gillar jag roliga strumpbyxor och det var länge sen jag hade dom.

Nu ska det bli varmare igen och jag ska ta mig i kragen och även ge mig ut och gå. Musklerna behöver ju sitt också.

Och igår fick jag ackupunktur för ryggen så den är lite bättre också.

Och jag höll på att glömma gårdagens middag. Var iväg med dottern på ett köpcentra för hon hade köpt fel produkt och ville inte lämna tillbaka den själv ifall dom skulle knorra (men det gick bra).

Klockan var då var då närmare 7 och att tänka på att laga middag lockade inte så jag köpte en macka på subway. Grovt bröd, grönsaker i mängder och kyckling. Och jag lyckades trycka i min en sån halva utan att dumpa, bli äckelmätt eller få något besvär. Så ibland kanske jag också äter för lite i ren rädsla att bli dålig.

Det blev också en bra portion med wok gold -grönsaker idag och lite kyckling.

Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar