Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

torsdag 16 december 2010

16:e december 2010

Häromdagen tog jag upp luren för att ringa till Sahlgrenska och deras kirurgmottagning. Efter lite väntan kom jag fram och fick prata med en person som sa att min remiss inte kommit till dom utan att den går numera till Obesitasmottagningen och Medicin.

Och hon kunde se på sin skärm att man mottagit remissen men också att man skickat den i retur till vårdcentralen.

Jaha! Och på Obesitasmottagningen var det inte telefontid men idag torsdag skulle jag kunna ringa dit.

Men jag hann aldrig det för min läkare ringde och påminde mig om att jag skulle ta lite prover fastande och det hade jag helt glömt. Så jag skulle göra det i januari och så fick jag en telefontid.

Innan vi la på berättade jag om detta och hon blev alldeles paff och hade inte sett något men bad mig vänta för framför sig hade hon en hög med dagens post och jajamen - där fanns min remiss i retur.

Hon blev först rädd att hon glömt underteckna den men det hade hon gjort utan nu var det något annat papper man skulle fylla i med diverse frågor om tidigare sjukdommar och sånt. Det hade hon inte sett tidigare. Och så ville dom ha lite provsvar.

Så imorgon ska jag åka till labb fastande och ta dessa prover och så får vi hoppas på att svaren kommer fort och hon kan skicka tillbaka remissen. Nu är hon ledig också vid jul och det förstår jag så jag räknar inte med att behöva ringa och kolla själv förrän efter helgerna.

Hon hade också noterat att jag ville åberopa vårdgarantin för det fanns en speciell ruta att kryssa i för detta.

Det är i alla fall skönt att veta hur det ligger till och inte gå ovetandes om vad som händer och sker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar