Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

onsdag 12 januari 2011

12 januari 2011

Idag ringde jag Sahlgrenska för att höra om dom fått min remiss. Ringde redan förra veckan men då hade den inte kommit men nu fanns den i systemet.

Ett steg närmare.

Någon gång i februari skulle jag bli kallad till det första mötet. Mer än så kunde hon inte säga. Jag fanns på väntelistan i alla fall.

När jag kom hem hade jag också fått ett bekräftelsebrev. Där stod det också att jag skulle bli kallad till ett första möte inom 90 dagar.

Så Mellan brev och mitt telefonsamtal verkar det som om det hänt något i alla fall - i rätt riktning.

Och jag surfar under tiden och hittar massor om GBP i olika bloggar. Läser det mesta jag kommer över.

Hittade också ett radioprogram som Kropp & Hälsa i P1 hade gjort och lyssnade på detta.

Inget jag läst och hört har fått mig att backa utan jag tror detta är den väg jag ska gå för att må bra.

Tyvärr så har jag inte hittat någon blogg eller liknande som berättat något som jag kan identifiera mig med.

Diabetes, höga blodfetter, högt blodtryck, hjärt- och kärlsjukdomar i släkten och så fibro på det.

Några med bara fibro har jag hittat. Och inte heller har jag hittat någon som ångrar sin operation.

Läste lite idag också om sömnapne och en del av den symptomen känner jag också igen mig i. Kanske är det en av alla förklaringar till att jag är så trött jämt.

Att inte syresätta sig, ha fibro och diabetes - ingen bra kombination om man vill känna sig pigg.

Så nu kommer jag titta i brevlådan varje dag och hoppas på att det ligger en kallelse där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar