Mot ett nytt jag

Mot ett nytt jag

måndag 9 januari 2012

9 månader

Det har gått 9 månader sedan min operation + några dagar. Och mycket har hänt även om det under december och jul inte hänt speciellt mycket. Kan i alla fall inte tänka mig det för det har ju blivit mer av onyttigt som för de allra flesta. Och ingen yoga och ingen bassängträning - bara de dagliga promenaderna.

Så nu bjuder jag på lite bilder - den första är från precis innan operationen och den andra idag. Sen följer olika vinklar på kroppen.

Jag får nu på mig toppar i storlek 40 men jag är inte nere i den storleken på underkroppen så kjol i 40 dröjer ett tag till.

Och min vana trogen så väger jag mig ingenting hemma. Senast jag stod på vågen var när jag var på 6 månaderskontrollen och då var det nästan 25 kilo. Där sa dom också att det skulle plana ut och gå mer trögt men det gör mig ingenting och jag känner inget behov av att ställa mig på vågen så det blir inte förrän jag ska på årskontrollen i mars.

Nu är julen över, vardagen tar vid, det är slut på bakverken och allt annat godis som funnits. Yogan börjar nästa vecka och det blir träning 2 gånger i veckan och jag har 5 gånger kvar på min bassängträning och den börjar imorgon igen och så de dagliga promenaderna och detta ihop med normal mat igen så kommer det nog sätta igång minskningen igen.


Efter 9 månader
Mars 2011 före op

Efter 9 månader

Efter 9 månader

Nästa fototillfälle blir nog inte förrän i mars!

1 kommentar: